آموزش دهید برای (انجام) زندگی نامه مانند دانش

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، علی رمضانی امروز یکشنبه 9 بهمن در نشست هفدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر که در سرای کتاب موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد، گفت: شعر ثروت ملی ایرانیان است که خلق تام و تمام است. دختر زیبای اسکارلت عمر کوتاهی دارد و در یک حادثه اسب سواری از دنیا می رود، رت با مرگ دخترش ضربه بدی می خورد و تقریبا هوش و حواسش را از دست می دهد، رابطه زناشویی آن ها نیز نسبت به قبل بسیار سردتر می شود. اکثر رمان ها به طوری زیبا و الهام بخش هستند که وقتی خواننده از دور نظاره گر زندگی شخصیت ها می شود، به خوبی متوجه می شود که روزگار بر پایه یک مدار نمی چرخد و با اتفاقاتی که رخ می دهد، راه زندگی عوض می شود و مبارزه کردن شخصیت ها جزوی از امید آفرینی به حساب می آید.

رمان بر باد رفته تنها کتاب است که خانم میچل در طول زندگی اش منتشر کرده است. گاهی داستانهای موجود در یک زندگی نامه شما میتوانند الهام بخش باشند. کتاب «من نمیترسم» داستان یک پسر ۹ ساله به نام «میکله» را روایت میکند که در دهکدهای خیالی در جنوب ایتالیا به نام آکوا تراورس در دههی ۱۹۷۰ بزرگ میشود. آیتالله شریعتمداری، آیتالله منتظری، پسر عمه خودم. رت باتلر: شوهر سوم اسکارلت، مردی ماجراجو و فرصت طلب و در عین حال جسور که در طول جنگ به احتکار مواد غذایی روی می آورد و بعد از جنگ به عنوان مردی ثروتمند در آتلانتا زندگی می کند. از سوی دیگر عشق سوزان اسکارلت به اشلی به رابطه دوستانه ای بین آن ها تبدیل شده اما خواهر حسود اشلی شایع رابطه آن ها را پخش می کند که در کمال تعجب اسکارلت، ملانی این شایعه را نمی پذیرد و از اسکارلت دفاع می کند. اسکارلت فعالیت های تجاری خود را آغاز می کند و در این زمینه موفق می شود اما به عنوان یک خانم نجیب زاده وجهه اش نزد مردم زیر سوال می رود.

در این زمان همچنین متوجه می شود چقدر ملانی را دوست داشته و عشق اشلی همیشه برایش نوعی توهم بوده است. ازرا پوند شاعران جوان امریکا را متوجه این موضوع می کند که شعر تنها عبارت از الهام نیست بلکه بیشتر نوعی حرفه و صنعت است که شاعر باید در آن ابزار کار خود را به درستی به کار بندد. پهلوان قرن هفتم که لابد اشعری است مانند پهلوانان شاهنامه نیست که چون فردوسی تفکر معتزلی دارند. براستی چه چیزی گرایش به این قالبها را در این قرن ایجاب کرد و چرا در این زمان خاص، عدّه ای به این نتیجه رسیدند که عمر قالبهای کهن به سر رسیده است؟ اثر او با عنوان شمس و طغرا نخستین بار در سال 1278 هجری خورشیدی به چاپ رسید. در این کتاب تصور جامعه جنوب از جنگ به خوبی بیان شده و نمونه بارز آن اشلی و نا امیدی هایش پس از جنگ می باشد که نمی تواند با شرایط آن زمان کنار بیاید و در مقابل آن افراد فرصت طلب و امروزی همچون رت باتلر قرار دارند که از جنگ به عنوان فرصتی برای افزودن سرمایه و ثروت خود بهره برده و خود را به خوبی با شرایط متفاوت جامعه پس از جنگ سازگار می کنند. This  da​ta w as generat᠎ed ​by G᠎SA Content​ Generat or Demov​er​sion.

اشلی فردی متعهد به شرف و سنت های جنوبی است و نمی تواند با جنوب بعد از جنگ سازگار شود. بهار سال 1861 است و اسکارلت اوهارا دختر ناز پرورده و زیبای جنوبی در مزرعه بزرگ تارا در جورجیا زندگی می کند. پس از مدتی فرزند سوم اسکارلت به نام بونی به دنیا می آید، رت عاشق دخترش است و به خاطر آینده او سعی می کند زندگی خود را تغییر داده و نظر مثبت مردم را جلب کند. شبی که یانکی ها آتلانتا را به اشغال خود در آورده و آن را به آتش می کشند ملانی پسرش بو را به دنیا می آورد. در حقیقت شما بدون پرداخت هزینهی زیاد موقعیت آشنایی با فرهنگهای دیگر را مییابید. مجموعه «پوکهباز» در سال 78 منتشر شد و بعد از آن، کوروش اسدی سه مجموعه دیگر از جمله «باغ ملی» را منتشر کرد. «وقتی که دود جنگ بر آسمان دهکده دیده شد» نخستین داستان بلند قاضی ربیحاوی بود که در سال 59 منتشر شد و پس از آن «خاطرات یک سرباز» را چاپ کرد و داستانهای کوتاه و بلند دیگری نیز طی سالهای بعد از جمله «نخل و باروت»، «از این مکان» و «گیسو». علاوه بر این هفت مثنوی یا هفت اورنگ را نیز سروده است. Th᠎is c​onte​nt h​as been  done by G᠎SA C ontent Generator D​em᠎over sion.

دیدگاهتان را بنویسید